טיפים לדירקטורים - אפריל 2017
בעקבות הדרכה בקורסי דיירקטורים, כמו של התאחדות התעשיינים בצפון ולשכת המסחר של חיפה, מר ציגלמן כתב אילו שאלות נרדש הדירקטור להציג ביחס להשקעה חדשה.
קרא עוד...
מאמר חדש התפרסם - אפריל 2018
בנושא שוק החתונות בגני אירועים -
התפרסם בבטאון המקצועי "קרוב לצלחת".
זהו שוק של כ-50,000 חתונות, אשר מתוכן כ-40,000 במגזר היהודי.
גודל שנתי של השוק הוא של כ-2.5 מליארד ש"ח.
מוזמנים לקרוא, להתרשם ולהגיב.
למאמר
במכון ציגלמן הושלם מחקר שביעי בתחום האנרגיה
במכון המחקר שלנו הושלם לאחרונה מחקר שוק שביעי בתחום האנרגיה.
חקרנו את השווקים למוצרים הבאים:
  1. מגדלי קירור
  2. מערכות פוטו וולטאיות
  3. גנרטורים
  4. משאבות
  5. מדחסים לקירור מסחרי
  6. גלאי עשן
  7. משאבות חום למיזוג אוויר
חלק מבין מחקרינו התייחס אל השוק המקומי אשר בישראל, וחלקם האחר התייחס אל שוקי יצוא הנמצאים בחו"ל.
בכל מחקר כזה נבחנים שני הנושאים העיקריים הבאים:
  1. אבחון (דיאגנוזה)
  1. השוק (הנמצא בארץ או בחו"ל)
  2. מידת ההתאמה של מוצר מסוים לאותו שוק
  1. המלצות ותחזית (פרוגנוזה)
  1. המלצות אסטרטגיות
  2. תחזית מכירה שנתית למוצר שהוא נשוא המחקר.
בדרך כלל, זהו מוצר חדש אשר הוא פותח בארצנו.
כל מחקר שלנו הוא איכותני (qualitative). דהינו, כל מחקר שלנו הוא מבוסס על ראיונות איכות שלנו עם עשרות רבות של גורמי מקצוע הפעילים בענף הנחקר בארץ ובחו"ל.
הממצאים מתוך מחקרינו הם מסייעים רבות לייעל את התכנון האיסטרטגי שיווקי של ארגונים רבים ואף ליישמו נכונה. בדרך זו, עבודתנו תרמה רבות ליצירה של מקומות עבודה בתעשייה המקומית,A ולצמיחה של המשק הישראלי.
 
האם לגייס מוכרן (דייג) טוב לתפקיד איש מכירות שטח (צייד)?

ישראל ציגלמן העביר השבוע הרצאה אורח בקורס ניהול עסקים משפחתיים, המתקיים בלשכת המסחר של חיפה.
במהלך ההרצאה,
המרצה הדגיש כי כל ארגון, ובפרט עסק, המתמודד בתוך שוק תחרותי, נדרש לבצע ביקורי מכירה.
אילו הם ביקורים הנעשים אצל לקוחות קיימים, כדי לתחזק אותם, וכן אצל לקוחות פוטנציאלים, כדי לצרף אותם אל מעגל הלקוחות של הארגון.
ארגון כזה יכול להיות עסק כמו יצרן תעשייתי, בית מלון, סיטונאי ואף משרד מהנדסים, או מלכ"ר כמו עיריה, המבקשת להביא תושבים, בית כנסת, המבקש מתפללים נוספים או סניף של תנועת נוער, המבקש חניכים נוספים לפעילות.
 
"ומיהו איש המכירות המתאים?" שאל אחד המשתלמים בקורס.
"האם מותר לי לקחת מוכרן מצויין, אשר מכר, בסניף אשר בו הוא עבד קודם לכן, בכמעט חצי מיליון שקל בחודש?" פירט המשתלם את שאלתו.
"ובכן", השיב ציגלמן,
"אם הוא נדרש לרוץ אל לקוחות, אזי עדיף לגייס אדם שהוא רגיל לריצות שטח. הוא עדיף פי כמה על פני מוכרן (זבן) ואפילו יש לאחרון נסיון טוב".
בנקודה זו,
המרצה הסביר, על סמך נסיונו בעבודות של מחקר שוק בארגונים רבים, כי מוכרן אשר הורגל כי לקוחות מגיעים אליו הוא האחרון אשר יהיה מוכן להתאמץ כדי לרוץ אחר לקוחות פוטנציאלים.
 
דייג טוב הוא לא זה אשר יהפוך לצייד טוב. 
ישקר (יצרן כלי עבודה) - אגף מנ"פ, בנושא: שיקולים שיווקיים בעת פיתוח מוצר או שוק

ישקר (יצרן כלי עבודה) - אגף שיווק, בנושא: שיווק של מוצרים טכנולוגיים בחו"ל

רפא"ל (יצרן אלקטרוניקה), בנושא: פיתוח עיסקי דרך רכישת חברה בחו"ל

מנדלסון - (מפיץ של אספקה טכנית) מנהלי סניפים וצוות מוכרנים, בנושא: מכירה של אביזרי צנרת ואספקה טכנית

גמל שריד (יצרן כלי עבודה) - אגף שיווק, בנושא: כיצד לכתוב תוכנית שיווק שנתית על סמך תוכנית אסטרטגית שנכתבה קודם לכן

טבע נאות (רשת חנויות נעלים) - מנהלי חנויות, בנושא: כיצד לעשות שיווק קמעונאי באזור המכוסה על ידי החנות או הסניף.

חדשות... חדשות... חדשות... חדשות... חדשות... חדשות

בין הלקוחות שנהנו מהדרכה של מכון ציגלמן: