חדשות... חדשות... חדשות... חדשות... חדשות... 

ספר חדש שלנו: שיווק ב-18 ענפי משק
הננו שמחים להודיע כי יצא לאור ספר חדש של ישראל ציגלמן, המנכ"ל שלנו, בנושא: "שיווק ב-18 ענפי משק".
 
זהו ספר המכיל לקט של מאמרים מקצועיים וכן ידיעות, אשר אותן העלינו לרשתות חברתיות, אודות ענפי משק עיקריים.
 
ענפים לדוגמה הם:
   א. תעשיה
   ב. תשתיות ונדל"ן
   ג. שירותים
 

בתוכנו, הספר מתייחס אל שלושת ההיבטים הבאים:
   1. מאפייני שוק
   2. פיתוח עסקי
   3. שיווק (כולל: מכירות)


תיאור הספר:
הספר מכיל 557 עמודים בכריכה קשה. 
 
עותקים של הספר יוצבו, כקודמיהם, בספרייה הלאומית ובמוסדות דומים.
הספר אינו לשימוש מסחרי ולכן, ניתן להזמין עותקים בודדים בלבד מאת מכון ציגלמן. 
 
מאמר חדש של ישראל ציגלמן אודות אירופה כיעד לייצוא מיזוג אוויר
הופיע מאמר חדש של המנכ"ל שלנו אודות השוק האירופי בתור יעד ליצוא של מכשור מיזוג אוויר וקירור מסחרי.
 
זהו המאמר הבא בבטאון "מגה תעשיות":
https://www.megapro.org.il/%D7%9E%D7%92%D7%94-%D7%AA%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA/%D7%9E%D7%92%D7%94-%D7%AA%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%A1
סיפקנו חוות דעת מומחה שלישית בנושא כלכלה ושיווק - מרץ 2020
ישראל ציגלמן, מייסד מכון המחקר שלנו, נדרש לאחרונה לספק חוות דעת מומחה שלישית לתובע אזרחי.
חוות הדעת הקודמות היו בנושאי גני אירועים וחיוב לקוחות בריבית חובה מוגזמת בעת קנייה קמעונאית הנעשית בסופרמרקט. חוות הדעת האחרונה הייתה בנושא חיוב יתר של לקוחות פרטיים בגין משקל אריזת המוצר בעת קנייה קמעונאית ברשת סופרמרקט.
 
חוות הדעת שלנו הוגשה במסגרת תביעות אזרחיות וגם במסגרת של תובענות ייצוגיות.
 
כל חוות דעת מומחה כזו בוססה על ניתוח של השוק שהוא נשוא התביעה, והיא כללה אף אומדן של הנזק שנגרם לתובע.
מאמר שהתפרסם

בנושא משאבות חום- פורסם בבטון המקצועי "קול אייר"
לקריאת המאמר
חוות שרתים במרכזי מידע
זכינו, במכון המחקר שלנו, לחקור לאחרונה את השוק של חוות שרתים, המצויות במרכזי מידע (data centers).
 
חקרנו את השוק הזה בשלש עבודות נפרדות:
 
    א. השקעה בנדל"ן מסחרי מניב.
        הרי,
        חוות שרתים גדולה יכולה להיות בשטח של כשלושים אלף (K30) מ"ר. שטח הרצפה ה"לבנה" בה הוא מהווה רק חלק מכך.
 
        השווינו זאת לנדל"ן מסחרי מניב אחר.
 
    ב. המוצרים המוצעים בחוות שרתים. אלו הם מוצרים כגון שני הבאים: 
  1. קולוקציה (colocation) המכילה שטח להשכרה (ונדל"ן) ולצידו אספקה של חשמל, מיזוג אוויר, אחזקה.
  2. אינטרקונקציה (interconnection).
   
    ג. הציוד החשמלי אשר מותקן בחוות כאלו כולל: צ'ילרים למיזוג אוויר, גיבוי מחשב ועוד. 


אכן,
שוק מעניין, הטרוגני, ו...צומח. 
 
"מהן שאלות לדוגמא אותן רצוי לבחון לפני כניסה אל שוק?" - מאמר חדש 
העלינו במדור מאמרים בנושא חקר שוק, מאמר קצר אודות הגדרת מוצר בדרך שיווקית. זו הגדרה שהיא הרבה יותר רחבה מאשר הגדרתו המקורית, הייצורית בלבד.

הוא מכיל דוגמאות לתשעה מוצרים חדשים, אשר בעת החדרתם אל שוק יעד (בחו"ל), דלגו על בחינתה של שאלה פשוטה! 

אך, שאלה זו, המתייחסת למוצר במובנו השיווקי והרחב, היא נמצאה, לאחר מכן, כחשובה מאוד עבור מכירת המוצר.
לקריאת המאמר
במכון ציגלמן הושלם מחקר שוק אודות מכשירי אל פסק
 
השלמנו לאחרונה מחקר אודות השוק הארגוני למכשירי אל פסק (UPS).
מכשירי אל פסק משמשים ליישומים כגון הבאים:
  1. תמיכה בשרתי מחשב – יישום עיקרי
  2. תמיכה ברשת תקשורת, כגון טלפוניה
  3. תמיכה בבקרה המבוצעת בקווי ייצור בתעשייה
  4. תמיכה בקופות רושמות המותקנות בסופרמרקטים ועוד
בעבודת חקר השוק נבחנו ארבעת הנושאים הבאים:
  1. מאפייני מאקרו (macro) של השוק, כגון גודלו השנתי ואופן חלוקתו
  2. צד הביקוש - עשרה פלחי שוק שונים של משתמשי קצה ארגוניים
  3. צינורות השיווק
  4. צד ההיצע, ובו ייצור מקומי וגם ייבוא מחו"ל
 
ממצאי המחקר שלנו סייעו להחלטה איסטרטגית חשובה אצל יצרן ישראלי שהוא מתחום האנרגיה, אשר בחן את האפשרות להיכנס אל שוק מכשירי האל פסק. 
במכון ציגלמן הושלם מחקר שביעי בתחום האנרגיה

במכון המחקר שלנו הושלם לאחרונה מחקר שוק שביעי בתחום האנרגיה.
חקרנו את השווקים למוצרים הבאים:
  1. מגדלי קירור
  2. מערכות פוטו וולטאיות
  3. גנרטורים
  4. משאבות
  5. מדחסים לקירור מסחרי
  6. גלאי עשן
  7. משאבות חום למיזוג אוויר
חלק מבין מחקרינו התייחס אל השוק המקומי אשר בישראל, וחלקם האחר התייחס אל שוקי יצוא הנמצאים בחו"ל.
בכל מחקר כזה נבחנים שני הנושאים העיקריים הבאים:
  1. אבחון (דיאגנוזה)
  1. השוק (הנמצא בארץ או בחו"ל)
  2. מידת ההתאמה של מוצר מסוים לאותו שוק
  1. המלצות ותחזית (פרוגנוזה)
  1. המלצות אסטרטגיות
  2. תחזית מכירה שנתית למוצר שהוא נשוא המחקר.
בדרך כלל, זהו מוצר חדש אשר הוא פותח בארצנו.
כל מחקר שלנו הוא איכותני (qualitative). דהינו, כל מחקר שלנו הוא מבוסס על ראיונות איכות שלנו עם עשרות רבות של גורמי מקצוע הפעילים בענף הנחקר בארץ ובחו"ל.
הממצאים מתוך מחקרינו הם מסייעים רבות לייעל את התכנון האיסטרטגי שיווקי של ארגונים רבים ואף ליישמו נכונה. בדרך זו, עבודתנו תרמה רבות ליצירה של מקומות עבודה בתעשייה המקומית,A ולצמיחה של המשק הישראלי.
 
ספר מקצועי חדש "שיווק של לימודים אקדמים"
 
בימים אלו יוצא לאור ספר מקצועי חדש של ישראל ציגלמן.
הספר כתוב מנקודת מבט ניהולית של הנהלת המוסד האקדמי הנדרש להגדיל את מספר תלמידיו.
 
בספר נבחנות החלטות כגון הבאות:
  1. אסטרטגיה
  • האם רצוי להיכנס תחת חסות אקדמית של מוסד יוקרתי אחר או של משקיע?
  • כלפי אילו מעגלים, הסובבים את התלמיד הפוטנציאלי, יש להפנות עבודת שיווק?
  • כיצד ניתן למפות חוגים אקדמיים גם מנקודת מבט עסקית?
  • כלפי אילו שווקי יעד כדאי לפנות?
  1. טקטיקה
  • מהם קבצי המידע השיווקי אשר אותם רצוי לנהל ביחידות שיווק מרכזית?
  • מהם יחסי המרה רצויים להשגה ב"משפך האקדמי"?
  • מהם כללים רצויים ל"יום פתוח"?
  • כיצד רצוי לנסח עבור מוקדנים טבלת התנגדויות ותשובות טלפוניות?
  • אילו מסרים רצוי להציג לטובתו של חוג אקדמי מסוים?
  • כיצד רצוי לבדוק היתכנות כלכלית של חוג אקדמי חדש?
תוכן הספר ניזון, בין היתר, מתוך ניסיוננו בעבודות של תכנון שיווק, או פיתוח עסקי, עבור מוסדות אקדמיים רבים. אלו הם מוסדות כגון האוניברסיטה העברית, הטכניון, היחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת חיפה, מכללת אורט בראודה, מכללת כנרת, מכללת תל חי ואף מכללה אקדמית לאומנות.
כמו כן,
נלמד רבות מתוך הניסיון של מחברו בתור מרצה באקדמיה בארץ ובאוניברסיטת פנסילבניה ואף במכונים חיצוניים כמו מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואף מכון הדרכה בינ"ל בבוסטון, ארה"ב.
 
תיאור הספר: כריכה קשה, כמאתיים עמוד
מחיר (כולל מע"מ) ומשלוח בדואר: 140 ש"ח.
ניתן להזמין הספר ישירות מאיתנו.  

בין הלקוחות שנהנו מהדרכה של מכון ציגלמן:

ישקר (יצרן כלי עבודה) - אגף מנ"פ, בנושא: שיקולים שיווקיים בעת פיתוח מוצר או שוק

ישקר (יצרן כלי עבודה) - אגף שיווק, בנושא: שיווק של מוצרים טכנולוגיים בחו"ל

רפא"ל (יצרן אלקטרוניקה), בנושא: פיתוח עיסקי דרך רכישת חברה בחו"ל

מנדלסון - (מפיץ של אספקה טכנית) מנהלי סניפים וצוות מוכרנים, בנושא: מכירה של אביזרי צנרת ואספקה טכנית

גמל שריד (יצרן כלי עבודה) - אגף שיווק, בנושא: כיצד לכתוב תוכנית שיווק שנתית על סמך תוכנית אסטרטגית שנכתבה קודם לכן

טבע נאות (רשת חנויות נעלים) - מנהלי חנויות, בנושא: כיצד לעשות שיווק קמעונאי באזור המכוסה על ידי החנות או הסניף.
במכון ציגלמן הושלם תכנון אסטרטגי שיווקי עבור בי"ח

 
במכון המחקר שלנו הושלמה עבודה של תכנון אסטרטגי שיווקי עבור בית חולים שניוני.

היעד:  
זיהוי של כיווני צמיחה אפשריים, עם דגש על הגיל הגריאטרי ורפואה מונעת. 

התוצר:
* המלצה על תחומי רפואה, בפרט שיקומית, ומוצרים משלימים לה. 
* המלצה על חלוקה רצויה של שטח בין מחלקות במבנה שיקום חדש. 

שיטה (מתודולוגיה):  
* חקר מצב קיים וגם מגמות לעתיד בכ-15 תחומי רפואה.
כולל: בתי חולים, קופות חולים, מרפאות ומכונים פרטיים, בתי אבות, דרג "מאקרו" בארץ וגם בחו"ל.
 
על סמך, בין היתר, מעל למאה ראיונות עם גורמי מקצוע ועוד צרכנים (מטופלים) פרטיים.
ניתוח של ספרות מקצועית רבה.
 
*השוואה בין מוצרים משלימים אפשריים. 

במכון ציגלמן, הושלמו קודם לכן, מחקרי עומק אודות שווקים למיכשור רפואי, מעבדות רפואיות ותרופות.